12 Nisan 2013 Cuma

6. HAFTA

Bu hafta da ise çevre felaketleri konu başlığı altında yorumlar oluşturduk. Bence çevre felaketlerinin temel sebeplerinden en önemlisi bilinçsiz hareket eden insanoğludur. Doğaya müdahale eden insanoğlu hep yaptığı değişiklerden sonunda memnun kalmamış ve geri dönüşümü düşünmeye başlamıştır. Ülkemizde ki göllerin çevresinde bilinçsiz sondaj kuyularını yaptırmaları, bu tür göllerin bir kaç zararlarına dayanamayarak kurutma çalışmalarına girişmeleri ve daha sonra da büyük felaketlere dönüşmesi ya bir düşünsenize o bölgenin gölünü kuruttuğunu sadece göllerde beslenen canlıları yok etmekle de kalmıyor o bölgenin iklimini, bitki örtüsünü değiştirerek çiftçileri fena halde etkiliyor. Doğa bu yapılan yanlışın maliyetini çok yüksek şekilde ödetmiştir.
Çevrenin yanlış uygulamalar sonucu da yok edildiğini görüyoruz. Ülkemiz insanları o kadar bilinçsiz ki kendi iyiliklerini düşünürken kendilerine ve doğaya çok bariz kötülüklerde bulunmaktalar. Beğenilmeyerek yapılan her yanlış insanlık için çok kötü olumsuz etkilere yol açmıştır. Doğada insanlığa yarar sağlasın diye yapılan aslında yanlış olan her düşüncenin geri dönüşümünün olduğuna rastlamadım. eğer ki geri dönüşümü vardır ama bunun maliyeti insanlığın ödeyebileceği şekilde değil... DOĞA İSTEDİĞİMİZDE BİR TAKIM PARÇALARINI DEĞİŞTİREBİLECEĞİMİZ SONRA DA VAZGEÇTİĞİMİZDE İLK HALİNE GERİ DÖNÜŞTÜREBİLECEĞİMİZ BİR YAPI DEĞİLDİR...:(

25 yorum:

  1. çevre felaketlerine tek neden insan oğludur..insanoğlu doğal dengeyi istediği şekilde yön vereceğini sanıyor ama bu ne yazık ki imkansızdır çünkü o dengeyi biz kurmadık bizim istediğimiz gibi olsun...

    YanıtlaSil
  2. evet arkadaşım sana katılıyorum sen de aynen benim gibi düşünüyorsun:)Bence de çevre felaketlerinin en önemli sebebi bilinçsiz hareket eden İNSANDIR.. Bizim çevre hakkında ki düşüncelerimizi davranışa dökmek yetmiyor bilinçli olmadıktan sonra..:(

    YanıtlaSil
  3. doğaya müdahalede bulunmayıp, insanların daha çok bilinçlenmesi gerekiyor

    YanıtlaSil
  4. sana katılıyorum cnm özelliklede byük harfle yazdığın yeri:)

    YanıtlaSil
  5. bencede büyük harfle yazdığın yer herşeyi anlatıyo çok doğru :)

    YanıtlaSil
  6. sana katılmaktan yoruldum artık yorumunda haklısın :)

    YanıtlaSil
  7. sana katılıyorum insanlar bilinçlendirilmeli doğaya müdahalenin ne yazıkki geri dönüşümü yok.

    YanıtlaSil
  8. ben de sana katılıyorum doğaya yapılacakmudahle geri getirilse bile bunun maliyeti çok ağır olacakdır.

    YanıtlaSil
  9. Vesile yorumuna katılıyorum.

    YanıtlaSil
  10. grup arkadaşım katılıyorumsana

    YanıtlaSil
  11. türkiyede değil sadece bu bilinçsizlik tüm dünya bilinçsiz birde bilinçli olup uygulamayan milletlere var.....

    YanıtlaSil
  12. evet ağır ama eskisi gibi olmasada ben yinede geri dönüşüm alabiliriz diyorum

    YanıtlaSil
  13. ktılıyorum canım. guel acıklamıssın. tam bı geri dönüşüm olamaz.

    YanıtlaSil
  14. nasıl ki cam kırıldığında onu tamamıyle bütün parçalarını bulamadığımız için yapıştırılmasında farklı bir maddeden faydalanması onun eski halinden eser kalmadığını gösterir.İŞte doğa da tam anlamıyla eski haline getirilemese de bu alanda çalışmalar geliştirirlebilir..

    YanıtlaSil
  15. bu konuyu son cümlen çok iyi bir şekilde açıklamış :)

    YanıtlaSil
  16. bilinçsizlik yüzünden çoğu şeyi kaybediyoruz

    YanıtlaSil
  17. çevre oyuncak değil haklısın

    YanıtlaSil
  18. kırılan bardak hiç eskisi gibi olur mu?
    doğayı eski haline aynı şekilde getiremeyiz... belki yok ettikten sonra tekrar doğayı kazanma çabaları gösterebiliriz ama eskisi gibi olmaz.

    YanıtlaSil
  19. doğayı geri kazanmak için atılan adımlar unutulmamalıdır.

    YanıtlaSil
  20. Çevre oyuncak olamaz olmamalı :)

    YanıtlaSil
  21. bozulan çevreyi kesinlikle eski haline getiremeyiiz ama bunun için birçok girişimde bulunabiliriz..

    YanıtlaSil
  22. canım benim aynı düşüncelere sahibiz yine seninle bu konuda çevreye müdahale etmemeliyiz

    YanıtlaSil
  23. yinede eski haline döndürmek için çaba harcamalıyız

    YanıtlaSil
  24. evet kesinlikle doğru söylüyorsun... ama bende gerçekten merak ediyorum bu insanoğlu ne zaman akıllanacak!!!!

    YanıtlaSil